23:23

Greater

Beleid bij annulering afspraak en no show

Met ingang van 1 september 2022 gaat ons no-show beleid in. Met dit beleid willen we voorkomen dat afspraken te laat worden geannuleerd of dat een patiënt niet verschijnt zonder bericht.

[English below]

We zien helaas dat kort van tevoren een afspraak annuleren of niet verschijnen zonder bericht (NVZB) bij sommige patiënten vaker voorkomt. Daarvan krijgen wij de rekening en daarnaast had iemand anders voor jou in de plaats graag willen komen.

Ons beleid betekent in het kort dat bij 2 gemiste of geannuleerde afspraken (die binnen 24 uur plaatsvinden) binnen 6 maanden je van ons een rekening ontvangt. Hiermee willen we mensen zelf verantwoordelijk houden voor hun gemaakte afspraak met ons. Meer over het no show beleid lees je hier.


As of September 1 2022, our no-show policy will be in effect. With this policy we want to prevent appointments from being canceled too late or a patient not showing up without notice.

Unfortunately, we see that cancelling an appointment shortly in advance or not appearing without notice (NVZB) occurs more often with some patients. We cover the costs for that. Also, someone else might have wanted or needed that appointment.

In short, our policy means that in case of 2 missed or canceled appointments (which take place within 24 hours) within 6 months, you will receive an invoice from us. With this we want to hold patients responsible for the appointment they made with us. Read more about the no show policy here.